
Udvalgt funktionalitet i Trade365
På denne side listes en række eksempler på, hvordan Trade365 kan styrke din forretning og optimere dine arbejdsgange. Få et klart overblik over de funktioner og værktøjer, der kan gøre din hverdag lettere og mere effektiv.
Salg
Styring af salgsmarginer
Få fuld gennemsigtighed i dine salgsomkostninger og avancer, hvor omkostninger til transport, miljø, forsikring og lovgivning synliggøres for hver enkelt komponent.
Funktioner:
- Brug avancerede modeller for marginer og rabatter
- Tilgængelig for tilbud og ordrer
- Tilpas din egen beregningsmodel pr. kunde for maksimal gennemsigtighed
- Fuld indsigt i priser via oversigt over rabatter og marginberegning
Lister over kundeordrer
Skab effektivitet med kundespecifikke ordrelister, der muliggør hurtig oprettelse af salgsordrer med foruddefinerede varer.
Funktioner:
- Understøtter både kunder og salgsordrer
- Opret ordrelister – og konverter dem direkte til købsordrer
- Definér sortimenter pr. kunde og styr præcis, hvad der kan sælges
Specialpriser og rabatter
Maksimer salget med fleksible pris- og rabatmodeller, der automatisk foreslår de bedste muligheder.
Funktioner:
- Automatisk linjerabat baseret på model
- Prioritering af specialpriser og rabatter – den laveste pris og den højeste tilladte rabat
- Kundespecifikke indkøbspriser understøttet i specialordrer
- Opret prisforslag med mulighed for genberegning
- Opdater salgspriser nemt og hurtigt
- Brug alternative enheder i kombination med standardenheder for at opdatere enhedspriser og omkostninger automatisk
Ordreoversigt
Match behov og leverancer på ét samlet overblik. Her sammenlignes ordrer, så du med det samme kan se, hvilke salgsordrer der risikerer forsinkelse, samt hvilke handlingsmuligheder du har.
Funktioner:
- Match hurtigt udbud og efterspørgsel
- Beregn leveringstid pr. vare eller ordre
- Prioriter leverancer og opdater ordrer automatisk
- Send ny ordrebekræftelse efter ændringer
- Tager højde for både indgående og udgående transaktioner
E-handel i topklasse med DynamicWeb
Erobr nye markeder og styrk din digitale tilstedeværelse med en webshop.
DynamicWeb er en komplet B2B- og B2C-e-handelsløsning til international og omnichannel-handel. Ved at forbinde Trade365 med DynamicWeb får du en integreret platform, der gør det muligt at arbejde mere effektivt og dele data på tværs af dine systemer.
Indkøb
Styring af indkøbsmarginer
Få dybere indsigt i dine reelle vareomkostninger ved at inkludere håndtering, transport og havneomkostninger i dine beregningsmodeller. På den måde opnår du klarhed over den faktiske kostpris og kan styre vareomkostningerne mere effektivt.
Funktioner:
- Understøtter både standard og FIFO-kostmodeller
- Tilpas beregningsmodellen pr. vare for gennemsigtighed
- Beregn ny VVP med ét klik
- Automatisk hensættelse i finansposter til fremtidige afstemninger
Logistik
International handel og forsendelser
Effektiv håndtering af global logistik og sporbarhed giver optimal støtte til internationale forsendelser med fuld kontrol over transport og varesporbarhed. Udnyt de intelligente værktøjer til containerlastning og få styr på alle nødvendige dokumenter.
Funktioner:
- Nem styring af internationale forsendelser og lagerbeholdning
- Brug forskellige transportører og transportmidler
- Link indkøbsordrer til containere, paller og pakker via guide eller direkte fra ordren
- Få indsigt i lastplanen med automatisk hensyntagen til leverandørkrav
- Central administration af dokumenter som BOL og CMR
- Fastlæg kommercielle betingelser via Incoterms
Avanceret logistikstyring med logistik-pakken
Udvid funktionaliteten mellem salg, indkøb og lager med forbedret integration og avancerede funktioner til håndtering af forsinket levering, reservationer, opfyldning og ordrestyring.
Funktioner:
- Automatisk aktivering af fragt ved lagerekspedition
- Bogføring af transportomkostninger ved første forsendelse
- Fast fakturering af forudbetaling
- ATP-rapport med link mellem salgs- og indkøbsordre
- Kombinér forsendelser og plukruter
- Oversigt over salgsordretilgængelighed
- Automatisk oprettelse af indkøbstilbud og -forslag via skabeloner
Avanceret forsendelsesforslag
Effektiv lagerstyring med prioriteret pluk og forsendelse gør det muligt hurtigt at planlægge, hvilke pluk- og forsendelsesordrer der skal oprettes. Lagerbeholdning tildeles ud fra fleksible prioritetsregler, og alle relevante dokumenter kan oprettes med et enkelt klik.
Funktioner:
- Én samlet forslag til alle plukopgaver
- Automatisk oprettelse af forsendelser og plukordrer
- Visuelle advarsler ved lav lagerbeholdning
- Fleksibel gruppering af dokumenter
- Prioritering baseret på leveringsdato, ordredato og kundeværdi
- Naviger let til kildeordrer og montagedele.
Tasklet Factory – Mobil WMS
Papirløs og effektiv lagerstyring med stregkodescanning bliver mulig ved at forbinde Trade365 med Mobile WMS. Det reducerer fejl og øger effektiviteten gennem digital registrering af lagerprocesser direkte fra håndholdte enheder.
Funktioner:
- Mobil WMS app med scanning i alle logistikprocesser
- Fuldt konfigurerbart fra Business Central
- Fungerer med montage og produktion
- Følger WMS-setup direkte fra Business Central til scanner
Service
RMA / RTV – returnering og reklamation
Central håndtering af returneringer og krediteringer giver dig mulighed for at registrere og administrere RMA og RTV fra ét samlet sted, så du får fuldt overblik over tilknyttede dokumenter og deadlines. Med brug af tjeklister og fejlkoder sikres en effektiv og struktureret behandling.
Funktioner:
- Samlet oversigt over alle RMA-anmodninger og relaterede dokumenter
- Hold styr på lovede løsningsdatoer
- Opret og link relevante handlinger og dokumenter
- Beskyt og gem vigtige oplysninger og aftaler
- Understøttelse af serienumre og partinumre
Finans og Power BI
Finanspakke
Effektiv bogføring og nem navigation giver dig mere tid til det, der virkelig betyder noget. Med adgang til avanceret funktionalitet bliver det lettere at bogføre dokumenter og navigere effektivt i systemet, så din hverdag bliver mere enkel og produktiv.
Funktioner:
- Udskift dokumentdatoer med arbejdsdato automatisk
- Brug nemt salgs-/købskonti i relevante dokumenter
- Generér forslag til faste omkostninger baseret på reel eller gennemsnitlig kostpris
- Automatisk opsætning af forskellige momsindstillinger pr. leveringsadresse
- Automatisk momsvalidering via CVR-/VAT-nummer
Power BI-pakke
Få værdifuld indsigt med Business Central og Trade365 i Power BI ved at forbinde dine data direkte og skabe visuelt værdifulde dashboards med standardopsatte forespørgsler.
Understøttede datakilder:
- Varedata
- Dimensioner
- Købsdokumenter (Kreditnota, Faktura, Ordrelinjer)
- Kunder og leverandører
- Budgetter
- Salgsarkiver og salgsordredata
- Salgsmuligheder

Vil du vide mere?
Preben Ebert Thomsen
Business Development Manager
+45 27 27 16 71
pet@consit.dk
