mennesker står på et lager og kigger på en tablet

Udvalgt funktionalitet i Trade365

På denne side listes en række eksempler på, hvordan Trade365 kan styrke din forretning og optimere dine arbejdsgange. Få et klart overblik over de funktioner og værktøjer, der kan gøre din hverdag lettere og mere effektiv.

Salg

Indkøb

Logistik

Service

Finans og Power BI

 

 

 

Salg

Styring af salgsmarginer

Få fuld gennemsigtighed i dine salgsomkostninger og avancer, hvor omkostninger til transport, miljø, forsikring og lovgivning synliggøres for hver enkelt komponent.

Funktioner:

  • Brug avancerede modeller for marginer og rabatter 
  • Tilgængelig for tilbud og ordrer
  • Tilpas din egen beregningsmodel pr. kunde for maksimal gennemsigtighed
  • Fuld indsigt i priser via oversigt over rabatter og marginberegning

Lister over kundeordrer

Skab effektivitet med kundespecifikke ordrelister, der muliggør hurtig oprettelse af salgsordrer med foruddefinerede varer.

Funktioner:

  • Understøtter både kunder og salgsordrer
  • Opret ordrelister – og konverter dem direkte til købsordrer
  • Definér sortimenter pr. kunde og styr præcis, hvad der kan sælges

Specialpriser og rabatter

Maksimer salget med fleksible pris- og rabatmodeller, der automatisk foreslår de bedste muligheder.

Funktioner:

  • Automatisk linjerabat baseret på model
  • Prioritering af specialpriser og rabatter – den laveste pris og den højeste tilladte rabat
  • Kundespecifikke indkøbspriser understøttet i specialordrer
  • Opret prisforslag med mulighed for genberegning
  • Opdater salgspriser nemt og hurtigt
  • Brug alternative enheder i kombination med standardenheder for at opdatere enhedspriser og omkostninger automatisk

Ordreoversigt

Match behov og leverancer på ét samlet overblik. Her sammenlignes ordrer, så du med det samme kan se, hvilke salgsordrer der risikerer forsinkelse, samt hvilke handlingsmuligheder du har.

Funktioner:

  • Match hurtigt udbud og efterspørgsel
  • Beregn leveringstid pr. vare eller ordre
  • Prioriter leverancer og opdater ordrer automatisk
  • Send ny ordrebekræftelse efter ændringer
  • Tager højde for både indgående og udgående transaktioner

E-handel i topklasse med DynamicWeb

Erobr nye markeder og styrk din digitale tilstedeværelse med en webshop.

DynamicWeb er en komplet B2B- og B2C-e-handelsløsning til international og omnichannel-handel. Ved at forbinde Trade365 med DynamicWeb får du en integreret platform, der gør det muligt at arbejde mere effektivt og dele data på tværs af dine systemer.

 

 

 

Indkøb

Styring af indkøbsmarginer

Få dybere indsigt i dine reelle vareomkostninger ved at inkludere håndtering, transport og havneomkostninger i dine beregningsmodeller. På den måde opnår du klarhed over den faktiske kostpris og kan styre vareomkostningerne mere effektivt.

Funktioner:

  • Understøtter både standard og FIFO-kostmodeller
  • Tilpas beregningsmodellen pr. vare for gennemsigtighed
  • Beregn ny VVP med ét klik
  • Automatisk hensættelse i finansposter til fremtidige afstemninger

 

 

 

Logistik

International handel og forsendelser

Effektiv håndtering af global logistik og sporbarhed giver optimal støtte til internationale forsendelser med fuld kontrol over transport og varesporbarhed. Udnyt de intelligente værktøjer til containerlastning og få styr på alle nødvendige dokumenter.

Funktioner:

  • Nem styring af internationale forsendelser og lagerbeholdning
  • Brug forskellige transportører og transportmidler
  • Link indkøbsordrer til containere, paller og pakker via guide eller direkte fra ordren
  • Få indsigt i lastplanen med automatisk hensyntagen til leverandørkrav
  • Central administration af dokumenter som BOL og CMR
  • Fastlæg kommercielle betingelser via Incoterms

Avanceret logistikstyring med logistik-pakken

Udvid funktionaliteten mellem salg, indkøb og lager med forbedret integration og avancerede funktioner til håndtering af forsinket levering, reservationer, opfyldning og ordrestyring.

Funktioner:

  • Automatisk aktivering af fragt ved lagerekspedition
  • Bogføring af transportomkostninger ved første forsendelse
  • Fast fakturering af forudbetaling
  • ATP-rapport med link mellem salgs- og indkøbsordre
  • Kombinér forsendelser og plukruter
  • Oversigt over salgsordretilgængelighed
  • Automatisk oprettelse af indkøbstilbud og -forslag via skabeloner

Avanceret forsendelsesforslag

Effektiv lagerstyring med prioriteret pluk og forsendelse gør det muligt hurtigt at planlægge, hvilke pluk- og forsendelsesordrer der skal oprettes. Lagerbeholdning tildeles ud fra fleksible prioritetsregler, og alle relevante dokumenter kan oprettes med et enkelt klik.

Funktioner:

  • Én samlet forslag til alle plukopgaver
  • Automatisk oprettelse af forsendelser og plukordrer
  • Visuelle advarsler ved lav lagerbeholdning
  • Fleksibel gruppering af dokumenter
  • Prioritering baseret på leveringsdato, ordredato og kundeværdi
  • Naviger let til kildeordrer og montagedele.

Tasklet Factory – Mobil WMS

Papirløs og effektiv lagerstyring med stregkodescanning bliver mulig ved at forbinde Trade365 med Mobile WMS. Det reducerer fejl og øger effektiviteten gennem digital registrering af lagerprocesser direkte fra håndholdte enheder.

Funktioner:

  • Mobil WMS app med scanning i alle logistikprocesser
  • Fuldt konfigurerbart fra Business Central
  • Fungerer med montage og produktion
  • Følger WMS-setup direkte fra Business Central til scanner

 

 

 

Service

RMA / RTV – returnering og reklamation

Central håndtering af returneringer og krediteringer giver dig mulighed for at registrere og administrere RMA og RTV fra ét samlet sted, så du får fuldt overblik over tilknyttede dokumenter og deadlines. Med brug af tjeklister og fejlkoder sikres en effektiv og struktureret behandling.

Funktioner:

  • Samlet oversigt over alle RMA-anmodninger og relaterede dokumenter
  • Hold styr på lovede løsningsdatoer
  • Opret og link relevante handlinger og dokumenter
  • Beskyt og gem vigtige oplysninger og aftaler
  • Understøttelse af serienumre og partinumre

 

 

 

Finans  og Power BI

Finanspakke

Effektiv bogføring og nem navigation giver dig mere tid til det, der virkelig betyder noget. Med adgang til avanceret funktionalitet bliver det lettere at bogføre dokumenter og navigere effektivt i systemet, så din hverdag bliver mere enkel og produktiv.

Funktioner:

  • Udskift dokumentdatoer med arbejdsdato automatisk
  • Brug nemt salgs-/købskonti i relevante dokumenter
  • Generér forslag til faste omkostninger baseret på reel eller gennemsnitlig kostpris
  • Automatisk opsætning af forskellige momsindstillinger pr. leveringsadresse
  • Automatisk momsvalidering via CVR-/VAT-nummer

Power BI-pakke

Få værdifuld indsigt med Business Central og Trade365 i Power BI ved at forbinde dine data direkte og skabe visuelt værdifulde dashboards med standardopsatte forespørgsler.

Understøttede datakilder:

  • Varedata
  • Dimensioner
  • Købsdokumenter (Kreditnota, Faktura, Ordrelinjer)
  • Kunder og leverandører
  • Budgetter
  • Salgsarkiver og salgsordredata
  • Salgsmuligheder
trade365_oversigt_GAC

 

Vil du vide mere?

Preben Ebert Thomsen
Business Development Manager
+45 27 27 16 71
pet@consit.dk

Preben