
Power BI ERP Dashboard
Få indsigt fra Dag 1
Vi har udviklet en Power BI ERP dashboard-pakke, der nemt præsenterer jer for et hurtigt overblik over finans, salg, indkøb m.m. baseret på jeres data i Microsoft Dynamics NAV/Microsoft Dynamics 365 Business Central.
ERP dashboard-pakken er et tidsbesparende ledelsesrapporteringsværktøj, der indeholder en række prædefinerede dashboards og rapporter, som giver jer et overbliksbillede samt mulighed for at dykke dybere ned i data, og dermed opnå specifikt indsigt for den enkelt postering, vare, kunde eller sælger.
Målgruppe
Målgruppen er mellemstore og lidt større virksomheder, der bruger Dynamics NAV eller Business Central, og som ønsker at gøre data fra ERP-systemet tilgængeligt på en nem og overskuelig måde i organisationen.
Forudsætninger
- Power BI Pro licenser.
- Minimum Microsoft Dynamics NAV 2013 eller Microsoft Dynamics 365 Business Central.
- Microsoft On-premises data gateway.
Hovedfunktionalitet
ERP dashboard-pakken består af fem områder med prædefinerede dashboards og rapporter, der giver jer et hurtigt og intuitivt overblik over jeres forretning.
De fem områder:
- Finans
- Salg
- Indkøb
- Ordrer / Tilbud
- Kunder / Varer
I får bl.a. en nem månedsrapportering, der ligger klar, så snart månedsregnskabet er lukket. Dette giver jer en særlig fleksibilitet og gør, at I kan få det optimale ud af jeres ERP-system uden at skulle være ERP-ekspert.
På hvert dashboard kan I filtrere på dimensioner samt dykke ned i enkelte posteringer.
Dashboards og rapporter kan desuden let deles i jeres organisation. Det kan ske i form af et mailabonnement til udvalgte medarbejdere eller ved at eksportere til Excel, PowerPoint og PDF.

Hvordan gør vi
1. Afklaringsmøde
Vi starter med et afklaringsmøde, hvor vi gennemgår processen og for afklaret hvordan vi skal tilgå jeres system. Vi skal også have identificeret hvem der skal være jeres tekniske kontakt til os.
2. Integration mellem Power BI og jeres NAV/Business Central
Vi opsætter datakoblingen mellem Power BI og jeres NAV/Business Central, og kontroller at jeres data kommer rigtigt ind, og vises korrekt. Datamodulet tager udgangspunkt i felter, der ligger som standard i din ERP-løsning og opdateres op til 8 gange dagligt.
3. Oprettelse af brugere
Vi opretter de Power BI brugere, som skal kunne tilgå Power BI ERP Dashboard, samt opsætter den af jeres medarbejdere, som skal være administrator. Vi hjælper også med at oprette et work space til Power BI.
4. Overlevering og introduktion
Vi overleverer løsningen til jer, sammen med en kort introduktion i hvordan man benytter systemet (1 time). Ønskes der yderligere undervisning eller opsætning af yderligere analyser eller funktionsområder aftales det efterfølgende. Vi beholder vores administrator adgang, så vi løbende kan opdatere systemet.
Relevante tillægsprodukter
Der er mange muligheder for at bygge videre på løsningen. Nedenstående element kan nemt integreres med løsningen:
- Dashboard med budgetsimulering
Vil du vide mere?
Henrik Munch Carlsen
Salgschef
+45 21 84 86 21
hmc@consit.dk
