Hvad er Office solutions?

Office Solutions er løsninger eller applikationer som bliver udviklet i VBA/VSTO og .net.

Office pakken fra Microsoft indeholder klassiske værktøjer, som er velkendte for de fleste. Den indeholder imidlertid også et utal af muligheder for at udvikle kundetilpassede løsninger, som er velegnede til at præsentere data, som kommer fra forskellige kilder.

Løsningerne udvikles i egne værktøjer og licensen har du jo i forvejen. Dette giver mulighed for at lave nogle effektive løsninger, som er meget konkurrencedygtige, sammenlignet med andre værktøjer.

Hvorfor udvikle i Office?

Officepakken fra Microsoft er den mest udbredte forretningsløsning der er på markedet. Pakken rummer et utal af muligheder for at automatisere trivielle arbejdsopgaver, udvikle optimerende løsninger og sikre bedst udnyttelse af medarbejdernes ressourcer. Desuden kan løsningerne udvikles i egne værktøjer, og der skal derfor ikke betales yderligere licenser eller andet.

Excel rummer desuden et væld af muligheder for rapportering, datamining og analyser. Det er bare et spørgsmål om at få det bragt frem.

Skabeloner på Office pakken kan også sikre din virksomhed et ensartet udtryk der understøtter dit brand, og sikre at formalia i tilbud, velkomstbreve m.m.

Vi hjælper med at ensrette jeres brand, optimere rutineopgaver, automatisere trivielle processer, frigive medarbejders ressourcer til langt mere profitable opgaver etc. Det er kun fantasien der sætter grænser. Kan I tænke tanken, kan vi levere løsningen!

Excel løsninger

Office Solutions som salgs- og rapporteringsværktøjExcel indeholder værktøjer som er velkendte. Det er muligt at lave opslag via formler, betinget formatering og andre meget nyttige redskaber.

Excel indeholder også mange andre mindre kendte værktøjer som vi gør brug af i udviklingen af Office Solutions løsninger.

Disse værktøjer kan være særlig velegnet til at opsamle data fra forskellige filer, så som prislister, kurslister og kundelister, som Excel opsamler og præsenterer på netop den måde du ønsker det. Alt sammen ved at trykke på én knap i Excel. Stor tidsbesparelse og frigivelse af ressourcer til andre opgaver.

Hvad kunne en løsning for eksempel være? Som udgangspunkt kan alt udvikles, og det er kun fantasien sætter grænserne!

Vi har set Office Solutions anvendt til:

Tilbudsgivning:

Automatisk prisberegning og indsættelse af standardtekster som er betinget af tilbuddets indhold. Resultatet bliver leveret i forskellige formater. En pdf lige til at sende til kunden med selve tilbuddet, og tilbuddet gemmes i en database for senere avanceberegning.

Tilbudsoversigt:

Alle tilbud der er lavet i applikationen er gemt, og du kan se en fuld liste over tilbud som udestår. Nemt, hurtigt og lige til at gå til.

Pipelinestyring:

Applikation der hjælper sælgere til styring af pipeline, salg og fakturering. Optimerer hverdagen for sælgeren, som udnytter sine ressourcer langt bedre ved at lade teknologien udføre de trivielle og ”kedelige” opgaver og derfor kan fokusere på det væsentlige.

Afstemning:

En Excel applikation som kan afstemme timesedler og modsvarende fakturaer.

Hvis du har opgaven, har vi folkene der kan levere!

Office Solutions løsninger er ofte billige sammenlignet med alternativer.


Word løsninger

Microsoft Word kan i vid udstrækning baseres på skabeloner, som sikrer dig og din virksomhed, et ensarte udtryk på tværs af dokumenter og kommunikation.

Office Solutions gør manuelle opgaver nemmereDet kan være Word skabeloner der gør det langt lettere at lave brevflette, og som sikrer at formalia er overholdt. Det kan eksempelvis være at tilbud skal indeholde tilbudshoved med faste data hentet fra ERP, samt ensartet brevhoved på tværs at dokumenttyper, alt sammen designet til din virksomhed!

Et andet eksempel på en Word skabelon kan være betinget tekst i sektioner i dine dokumenter.

Er der for eksempel tale om en reklamation på et bestemt produkt, kan der indsættes særlige krav til dokumentation af reklamationen i et appendix, helt automatisk, og uden at dine brugere skal huske at hente den seneste version! Smart og let tilgængeligt.

Et eksempel kunne også være en Word skabelon der interaktivt opbygger dokumentet. Her oprettes en dialog med brugeren som i en intuitiv brugergrænseflade vælger forskellige karakteristika for den opgave som skal løses. Mulighederne er uanede.




Sådan gør vi

Office Solutions som process værktøjVi arbejder efter en gennemprøvet proces, som vi har stor erfaring med. Den bygger på tillid og løbende dialog, og sikrer dig en løsning der er i overensstemmelse med dine behov.

Sammen afdækker vi dine behov og opgaven defineres. Vi tillader os at rådgive i denne proces. På den måde, kan du tage bevidste valg i processen.

Vi laver et tilbud til dig, som afspejler den opgave vi er blevet enige om.

Efter accept af tilbuddet laver vi det første udkast. Det er oftest afprøvning af datamodellen og af det endelige design.

Hvis der er rettelse eller justeringer udføres disse efterfølgende og løsningen leveres. Betaling falder efter accept af leverancen.

Office Solutions som BI værktøj


Vil du vide mere? 

Kontakt Morten Enevoldsen, IT-forretningskonsulent | me@consit.dk | +45 40 98 08 98 eller udfyld kontaktformularen

Navn (skal udfyldes)

E-mail (skal udfyldes)

Tlf.

Emne

Din besked