BusinessIntelligence-vs-advancedanalytics

Du har sikkert hørt om begreberne Business Intelligence (BI) og Advanced Analytics…

Ved du hvor meget tid du og dine kollegaer bruger på at vente på fx økonomisystemet?

Hver dag spildes der mange sekunder. Sekunder bliver til minutter. Minutter bliver til timer i løbet af en hel måned. Tid som du kunne bruge på at gøre vigtige opgaver færdig. I stedet må du bare sidde og vente på systemet, og bliver frustreret over at systemet er for langsomt, når du har mest travlt.

Det er ikke kun dig der venter, men også alle dine kollegaer! Har du tænkt over hvad det betyder spildt tid for dig og jeres afdeling? I spilder en masse tid hver måned. Og i en travl hverdag er tid en knap ressource.

Vi har lavet et lille regnestykke for at sætte det i perspektiv. Du kan se det i videoen nedenfor.

SE VIDEOEN MED VORES REGNESTYKKE

LØSNINGEN ER UNICONTA

Uniconta er en lynhurtig og moderne økonimiløsning i skyen. Du for alt det du kender fra dit nuværende økonomisystem, men bare endnu hurtigere.

Du kan læse mere om Uniconta her

Vi holder løbende events for dig, der vil se, hvordan du kan bruge Uniconta i en travl hverdag.

Se alle vores events her

nyhedsbrev billede

nyhedsbrev billede

VELKOMMEN TIL CONSIT GRUPPENS NYHEDSBREV

Tredje kvartal blev en god og travlt  periode for Consit Gruppen, og vi er utrolig taknemmelige for den store efterspørgsel, på både løsninger og konsulentydelser, som vi oplever inden for alle vores forretningsområder. Vi har i tredje kvartal gennemført flere større projekter hos både nye og eksisterende kunder.

NY PARTNERAFTALE

På vores ERP-forretningsområde har vi truffet en strategisk beslutning om at indgå en partneraftale med Uniconta. Et samarbejde vi forventer os meget af, da Uniconta lige nu er markedets mest interessante Cloud-baserede ERP-system, både hvad angår kvalitet og økonomi. Du kan læse mere om aftalen i dette nyhedsbrev.

KUNDECASE

I nyhedsbrevet kan du også læse en spændende kundecase fra en af vores gode ESDH kunder – KARA/NOVEREN.

KOMMENDE EVENTS

I øjeblikket gennemfører vi løbende en række webinarer omkring Business Intelligence, elektronisk sags- og dokumenthåndtering (ESDH) og CRM. Desuden afholder vi hele 3 seminarer omkring Uniconta ERP i november og december. Du kan finde samtlige datoer på vores hjemmeside: https://www.consit.dk/kurser-events/

Den 26. oktober gennemførte vi i samarbejde med Oracle et velbesøgt seminar med fokus på automatisk kontoafstemning og periodeafslutning. På grund af den fine respons, så har vi besluttet at afholde et tilsvarende seminar inden årets udgang. Datoen bliver d. 7/12-17 kl. 8-10.30. Du kan i øvrigt holde dig opdateret på vores Consit Gruppen Events eller ved at tilmelde dig vores Consit Gruppens event mailingliste.

Med venlig hilsen

Morten Skovby
Adm. direktør, Consit Gruppen

morten-skovby

Om Consit Gruppen

Consit Gruppen har i mere end 20 år leveret IT-forretningsløsninger og professionel rådgivning til vores kunder indenfor BI, CRM, ERP og ESDH. De højt specialiserede forretningsenheder i Consit Gruppen er førende inden for hver deres forretningsområde og kan derfor tilbyde unikke værdiskabende løsninger, som er udviklet igennem mange års tæt samarbejde med vores kunder.

Vi kan tilbyde nogle af markedets dygtigste konsulenter, som alle har en indgående forretningsforståelse og en unik specialistviden inden for vores forretningsområder.

uniconta partner

Uniconta logo

Consit og Uniconta har netop indgået partnerskab. Det nystartede samarbejde gør, at vi nu også kan tilbyde de mindre og mellemstore virksomheder en moderne og lynhurtig ERP-løsning.
Uniconta er en cloud-baseret ERP-løsning, hvor du hurtigt og nemt kan komme i gang med at høste alle fordelen ved et økonomisystem, der passer til præcis din virksomhed og dækker alle dine behov indenfor bogholderi, logistik og projekt.

BLANDT FORDELENE ER:

  • Fleksibilitet som understøtter standard og individuelle økonomiprocesser
  • Lynhurtig adgang til data, hele tiden og fra alle typer enheder
  • Gratis konverteringsværktøj til dig der i dag har data i Microsoft Dynamics C og e-conomics
  • Historik er gemt og brugbart fra først login
  • Din revisor kan tilgå løsning uden ekstra omkostninger for dig.

KUNNE DU TÆNKE DIG PRØVE UNICONTA?

Du kan oprette dig og prøve systemet gratis i 30 dage, uden binding og helt uforpligtende! Klik her for et oprette dig.

 


GRATIS OG UFORPLIGTENDE SEMINAR FOR DIG DER ARBEJDER MED ØKONOMI

Moderniser din virksomheds økonomisystem!

Deltag på et af vores seminarer og oplev, hvor nemt det er at løse økonomiopgaver med Uniconta.

Onsdag d. 1. november, kl. 09.00-12.00, Scandic Hotel, Hvidovre

Tirsdag d. 21. november, kl. 09.00-11.00, Consit Gruppen, Albertslund

Tirsdag d. 12. december, kl. 09.00-11.00, Consit Gruppen, Albertslund


ØKONOMISYSTEMET MED ALT HVAD DU HAR BRUG FOR

Uniconta er et 100% cloudbaseret og lynhurtigt økonomisystem, der giver komplet overblik over virksomhedsøkonomien og understøtter både individuelle og standardiserede økonomiprocesser effektivt. Uanset om du arbejder som økonomiansvarlig, bogholder eller revisor dækker Uniconta alle behov for udførelse af dine økonomiopgaver.
Læs mere om Uniconta økonomisystemet her: www.consit.dk/uniconta-erp

Consit gør det nemt og sikkert for dig at skifte fra dit nuværende økonomisystem til Uniconta. Consit Gruppen er officiel Uniconta Partner. Hos os får du både rådgivning, vejledning og support i Uniconta, så du får mest ud af din investering.

ERP

Du kan læse mere om vores ekspertise indenfor ERP og hvilke produkter vi kan tilbyde dig. At vælge et løsning er altid et vurderingsspørgsmål, som vi gerne hjælper dig med. Vi har mange års erfaring med ERP og kan hjælpe dig med at vælge den løsning der passer bedst til jeres virksomhed.

nyhedsbrev billede

nyhedsbrev billede

VELKOMMEN TIL CONSIT GRUPPENS NYHEDSBREV

Nu er halvdelen af 2017 snart gået og vi nærmer os med hastige skridt sommerperioden, hvor mange får lejlighed til at trække stikket i en kort periode.

Her før sommerferien sender vi årets andet nyhedsbrev ud, med seneste nyt fra Consit Gruppen: Læs nyhedsbrevet her

Samtidig vil vi nævne nogle af de aktiviteter, som vi har planlagt i årets anden halvdel. Til efteråret præsenterer vi en række webinarer omkring Business Intelligence, elektronisk sags- og dokumenthåndtering (ESDH) og CRM. Derudover afholder vi et seminar med fokus på automatisk kontoafstemning, i samarbejde med Oracle.

I får naturligvis mere information om disse arrangementer efter sommerferien. Du kan i øvrigt holde dig opdateret på vores Consit Gruppen Events eller ved at tilmelde dig vores Consit Gruppens event mailingliste.

Første halvdel af 2017 har været en travl periode for Consit Gruppen. Vi har været heldige at opleve stor efterspørgsel på vores produkter og ydelser, både fra nye og eksisterende kunder.
Vi har som en konsekvens af dette, ansat nogle nye dygtige kollegaer, som allerede er kommet godt i gang.

Sideløbende med den daglige drift, er vores kontorer under totalrenovering. Både udvendig og indvendig. Det giver lidt praktiske udfordringer i ombygningsperioden, men til gengæld glæder vi os til at kunne flytte ind i helt nyrenoverede lokaler i september.

HER KAN I SE HVORDAN DET SÅ UD DA VI FIK BESØG AF NEDRIVNINGSTEAMET I VORES TIDLIGERE RECEPTIONSOMRÅDE

Vi vil gerne benytte lejligheden til at ønske jer alle en rigtig god sommer.

Morten Skovby
Adm. direktør, Consit Gruppen

morten-skovby

nyhedsbrev billede

nyhedsbrev billede

VELKOMMEN TIL CONSIT GRUPPENS NYHEDSBREV

Kære læser,
Velkommen til vores første nyhedsbrev i 2017. Vi håber at I alle er kommet godt igennem de første måneder af det nye år.

Hos Consit Gruppen ser vi frem til endnu et spændende år, hvor vi vil arbejde målrettet på at fortsætte den positive udvikling, som vi har oplevet de seneste år.

Vi har netop færdiggjort årsregnskabet for 2016 og kan, ud over et tilfredsstillende økonomisk resultat, konstatere at vi har oplevet positiv vækst på alle vores 4 strategiske forretningsområder. Vi har fået en pæn tilgang af nye interessante kunder og så har vi arbejdet med nye spændende projekter hos mange af vores loyale eksisterende kunder.

Vi har igennem de seneste år arbejdet intensivt med vores strategiplan. Det betød bl.a. at vi i starten af 2016 gennemførte en organisationsændring, som indebærer at vores erfarne og kompetente konsulenter arbejder tættere sammen på tværs af forretningsområderne, samtidig med at hvert forretningsområde har fået tilført en Business Manager, som har ansvaret for, at det enkelte forretningsområde leverer den service og kvalitet som vores kunder forventer.

Vi har i processen fokuseret på at bruge kompetencerne, der hvor det giver mest mening og på den måde drage størst mulig nytte af vores ressourcer. Vi har endvidere fået endnu et opkøb integreret ind i virksomheden i 2016 og synes nu, at vi står godt rustet til at fortsætte fremgangen i 2017.

Vi vil fortsat have 100 % fokus på IT-forretningsløsninger og konsulentopgaver inden for vores fire strategiske forretningsområder: ERP-løsninger, CRM-løsninger, ESDH-løsninger og Business Intelligence.

Vi glæder os til at fortsætte samarbejdet i 2017.

Morten Skovby
Adm. direktør, Consit Gruppen

morten-skovby

hvad er bi

Artikel om Business Intelligence 

HVAD ER BI?

Business Intelligence er en metode til at kunne overskue og anvende data på tværs af flere forskellige databaser og applikationer.

Der er tre faser: Dataindsamling, databehandling og datapræsentation.

BI er en teknologidreven proces, som bruges til at analysere data og præsentere brugere for aktuel information, for at hjælpe virksomhedens ansatte (ledere/forretningsudviklere og andre slutbrugere) til at tage bedre og hurtigere forretningsbeslutninger.

BI omfatter en bred pallette af værktøjer og modeller, som giver organisationer mulighed for at indsamle data fra interne systemer og eksterne kilder – forberede dem til analyse, samt udvikle og køre forespørgsler på disse data, samt skabe rapporter, dashboards (en skærm typisk i et browser-vindue, som samler al nødvendig info i et eller flere få vinduer), samt visualisering af data for at stille indsigt til rådighed for virksomhedens beslutningstagere og operationelle medarbejdere.

En anden mulighed for at lave BI, er det gamle regneark, som vi alle kender – og som brugerne, i stigende grad, er glade for at opgive det til fordel for værktøjer der er bedre egnet til business-trendanalyse. En nylig undersøgelse fra Aberdeen.com viste, at halvdelen af de adspurgte IT-chefer mener at de har behov for bedre værktøjer til at skabe mening i data.

HVORDAN KAN BI HJÆLPE MIT FIRMA?

  • De potentielle fordele ved business intelligence omfatter:
  • Accelererede og forbedrede beslutningsprocesser
  • Optimering af interne forretningsprocesser
  • Stigende operationel effektivitet
  • Kørsel nye indtægter
  • Opnåelse af konkurrencefordele imod virksomhedens konkurrenter
  • Identificere markedstendenser og spotte forretningsmæssige problemer, der skal løses.

BI kan også omfatte avanceret analyse, såsom data mining, predictive analytics, tekst-mining, statistisk analyse og big data analytics. For bare 10 år siden var disse metoder forbeholdt højtuddannede analytikere og blev forvaltet af separate hold af data forskere, statistikere, og andre dygtige fagfolk, mens BI hold overvågede mere simple forespørgsler og analyse af forretningsdata.

Men i vore dage har BI-software i høj grad indhentet statistikere og de langhårede videnskabsmænd i kælderen. I dag kan de fleste af disse avancerede analyser køres i standard software.

BUSINESS INTELLIGENCE VS. ADVANCED ANALYTICS

hvad er bi

MYTER OM BUSINESS INTELLIGENCE

Mange små og mellemstore virksomheder tror at BI kun er for de helt store virksomheder og at BI er et dyrt værktøj at komme i gang med. Sådan er det ikke. Mange SMVer kan få stort udbytte af at arbejde med Business Intelligence. Det er også muligt at få en BI-løsning som en Cloud-løsning.

HVORDAN KOMMER JEG I GANG?

Consit Gruppen kan hjælpe dig i gang, og sikre at du vælger de rigtige værktøjer, hvis du er usikker på BI, og gerne vil videre.

 

Vil du vide mere om mulighederne med BI?

Så kontakt os, info@consit.dk, 70 20 20 69

Pressemeddelse Albertslund, d. 18 april 2017

IT- og konsulentvirksomheden Consit A/S har netop færdiggjort årsregnskabet for 2016 og kan præsentere et overskud før skat på kr. 6.071.852. Det bedste resultat i virksomhedens historie.

Selskabet fik i juli 2011 ny ledelse og nye ejere, som iværksatte en større turnaround- og strategiproces for virksomheden. Siden har selskabet udviklet sig og har leveret positive driftsresultater hvert eneste år. I 2016 har selskabet øget bruttofortjenesten med hele 62 procent. Nøglen til vækst har været en fokuseret strategi og et mere investeringsparat marked.

MARKEDET HAR VÆRET MINDRE FORSIGTIGT I 2016

Markedet er mindre præget af den forsigtighed, som har været typisk de seneste år. For Consit betyder det jævn vækst på alle forretningsområder, både i form af nysalg og gensalg.

GRUNDLAGET FOR VÆKSTEN HOS CONSIT

Morten Skovby tiltrådte som Adm. direktør tilbage i 2011. Målet var dengang at få vendt selskabet, der havde store udfordringer og en negativ egenkapital og skabe et solidt grundlag for videre vækst.

Morten Skovby uddyber: ”en af grundene til, at Consit har haft så stor fremgang, er de sidste fire års grundige strategiarbejde. Strategiplanen indebærer 100 % fokus på fire strategiske forretningsområder og at medarbejdere arbejder på tværs af forretningsområderne”.

Virksomheden har gennem hele processen haft fokus på, at bruge kompetencerne, der hvor det giver mest mening og på den måde drage størst nytte af de ressourcer der er til rådighed. Det kan man gøre, fordi medarbejderne er meget erfarne og kompetente.

”Det har gjort os mere agile og haft den positive effekt, at nye forretningsmuligheder har vist sig, bl.a. krydssalgsmuligheder,” siger Morten Skovby. ”Vi vil gerne fortsætte den positive udvikling. Derfor kigger vi løbende på nye vækstmuligheder, både mht. organisk vækst, men også ved nye strategiske opkøb”.

FAKTA

Consit A/S er ejet 100 % af Consit Gruppen, som også er holdingselskab for selskaberne Booking Systems Corporation ApS og easyTableBooking Danmark ApS. Consit A/S beskæftiger sig med IT-forretningsløsninger og konsulentopgaver inden for de fire strategiske forretningsområder: ERP-løsningerCRM-løsningerESDH-løsninger og Business Intelligence.

consit regnskab 2017

Vil du vide mere?

Kontakt Morten Skovby, Adm. dir, tlf. 20 20 30 03, mskovby@consit.dk

nyhedsbrev billede

nyhedsbrev billede

VELKOMMEN TIL CONSIT GRUPPENS NYHEDSBREV

I denne udgave kan du blandt andet se eller gense vores spændende Business Intelligence webinar om ”Værdien i Small data”. Derudover kan du kan læse om mulighederne med ESDH-løsninger for små og mellemstore virksomheder, samt om den samarbejdsaftale som Consit Gruppen har indgået med Kombit.
2016 er ved at gå på hæld og det er tid til at evaluere på året der gik og se frem mod et spændende 2017.

I Consit Gruppen har vi haft et rigtigt godt år. Vi har løst mange spændende opgaver hos vores gode eksisterende kunder og samtidig har vi fået tilgang af flere nye spændende kunder, som har valgt at få implementeret IT-løsninger i samarbejde med Consit Gruppen. På den interne front har vi i 2016 blandt andet gennemført en ændring af vores organisation, så den nu er endnu bedre optimeret til at matche vores kunders behov
og vi glæder os til at fortsætte den positive udvikling i 2017.

Vi vil gerne benytte lejligheden til at sige tak for samarbejdet i 2016 til både kunder og samarbejdspartnere.

 

Vi ønsker jer alle en glædelig jul, samt et godt og lykkebringende nytår.
Med venlig hilsen

Morten Skovby
Adm. direktør, Consit Gruppen

morten-skovby

Mange små og mellemstore virksomheder (SMVere) har endnu ikke fået øjnene op for de anvendelsesmuligheder, der er med et sags- og dokumenthåndteringværktøj, også kendt som ESDH. Det kan skyldes, at mange stadig forbinder ESDH med store IT-systemer, som man bruger i det offentlige, til fx sagsbehandling.

Et sags- og dokumenthåndteringværktøj kan give SMV’ere mange fordele.

Vi har lavet et overblik til dig.

1. Et center for kommunikation

Jeres medarbejdere behøver kun at lede et sted efter de nødvendige informationer. Uanset om formatet er e-mails, breve, tegninger, fotografier eller regneark, så ligger det gemt, i struktureret form, i jeres center for kommunikation.

2. Ikke mere spildtid

Det er slut med at spilde tid på at lede hele indbakken og alle fællesdrevene igennem efter en bestemt e-mail. Al jeres dokumentation er nemlig samlet ét sted – i jeres center for kommunikation.

3. Sikkerhed

Et dokumenthåndteringsværktøj giver jer en struktureret tilgang til at indsamle og sikre Jeres informationer. I minimerer risikoen for at miste vigtig dokumentation, f.eks. hvis en medarbejder stopper. I er også sikret med løbende backup af jeres informationer.

4. En version af sandheden

Med versionsstyring sikrer I, at kommunikation til jeres kunder kun findes i en korrekt og opdateret version. Desuden giver versionsstyring et billede af den proces, som ledte frem til det endelige resultat.

5. I sikrer et højt serviceniveau og tilfredse kunder

Velinformerede medarbejdere giver et højere serviceniveau. Når det er nemt at finde oplysninger og historik på projekter, sager og kunder bliver det også nemmere at yde en høj kvalitet i jeres kommunikation. Det skaber tillid til jer som samarbejdspartner.

6. Gør det nemmere at videndele og styrker det tværorganisatoriske samarbejde

Gør det nemmere for jer at dele jeres formelle viden på tværs af funktioner, afdelinger og teams, og på den måde sprede den tilgængelige viden til flere medarbejdere. Når man bliver god til at dele formel viden fører det ofte med sig, at man også bliver bedre til at dele sin uformelle viden.
Når I deler begge typer viden, opstår der ofte nye unikke ideer, som I kan arbejde videre med og måske bruge til forretnings- eller produktudvikling eller til at gøre arbejdsgange eller processer mere effektive.

7. Projektstyring

I samler alt information om projektet og styrer projektet her. I har her et samlet overblik over udviklingen i projektet, projektets parter/interessenter, projektets økonomi og antal brugte timer.

8. Letter administrative arbejdsgange og understøtter jeres forretningsprocesser

I opnår en ensartethed i administrative arbejdsgange samt i understøttelsen af organisationens forretningsprocesser. Dette er med til at facilitere tværgående videndeling til gavn for fremtidig fremdrift i tilsvarende projekter.

9. Integrerbart og skalerbart

Et integratorprodukt, som kan integrere med de systemer I arbejder med til hverdag, fx Outlook, ERP, CRM, offentlige registre som fx CVR og P-data og CMS-systemer. Det er skalerbart og kan udvides i takt med virksomhedens vækst.

10. Den 10. og mest oversete ting! – HR-perspektivet

Havde du forestillet dig, at et sags- og dokumenthåndteringværktøj ville give gladere medarbejdere?

Det opdagede vores kunde, Øens Murerfirma. Det er sandsynligvis den mest oversete og undervurderede grund til at bruge et IT-værktøj som dokumenthåndtering. De gevinster I får i form af bedre overblik, mindre spildtid, tværfagligt samarbejde og videndeling smitter også af på arbejdsmiljøet. De nye IT-kvalifikationer bidrager til at udvide medarbejdernes kompetencer og viden.

 

SPECIELT FOR FICS SAGS- OG DOKUMENTHÅNDTERING

Brugergrænsefladen i FICS Sag
Det er nemt for medarbejderne at sætte sig ind i FICS Sag. Værktøjet har en nem og intuitiv brugergrænsefladen, der minder om den du kender fra Microsoft Office-programmerne. Det betyder, at brugerne allerede kender brugergrænsefladen og er trygge ved den.

Implementering af FICS Sag
FICS Sag er et driftsikkert og fleksibelt værktøj, der nemt kan tilpasses til de behov jeres virksomhed har.

Systemet leveres i jeres miljø som et nøgleklart projekt, hvor alle indstillinger og tilpasninger er gjort klar og konfigureret efter organisations behov.

 

Vil du vide mere?

Ring eller skriv til os hvis du vil vide mere om jeres muligheder med elektronisk dokumenthåndtering.

Kontakt: 70 20 20 69 eller info@consit.dk eller kontakt os via kontaktformularen.