IT-konsulent virksomheden Consit Gruppen har købt aktiemajoriteten i Dynateam A/S, som er en af de førende leverandører af Microsoft Dynamics NAV i Danmark.

nyhedsbrev billede

nyhedsbrev billede

Velkommen til Consit Gruppens første nyhedsbrev i 2018

2017 blev endnu et rigtig godt år for Consit Gruppen, og vi er utrolig taknemmelige for den store efterspørgsel, på både løsninger og konsulentydelser, som vi oplever inden for vores forretningsområder. Vi leverede flere spændende projekter i 2017 hos både nye og eksisterende kunder.

Året bød også på en række andre spændende tiltag:

Uniconta Partner

På vores ERP-forretningsområde traf vi en strategisk beslutning om at indgå en partneraftale med Uniconta. Et samarbejde vi forventer os meget af, da Uniconta lige nu er markedets mest interessante Cloud-baserede ERP-system. Både hvad angår kvalitet og økonomi. På under 3 måneder har vi allerede lavet aftale med 9 nye kunder på Uniconta, hvilket er yderst tilfredsstillende. Du kan læse mere om Uniconta her: uniconta-erp

Ombygning

I sommeren 2017 gennemgik vores domicil på Roskildevej 16 en gennemgribende renovering, hvor bygningen både udvendigt og indvendigt blev bygget om. Det tog 4 måneder, hvor vi sad i byggerod og larm, men det er til gengæld blevet super flot, og vi har fået indrettet os helt efter vores eget ønske. Du er meget velkommen til at kigge forbi til en rundvisning og en kop kaffe.

Kundecase

I nyhedsbrevet kan du også læse en spændende kundecase fra en af vores gode CRM kunder – Hans Just

Kommende events

I 2018 gennemfører vi løbende events omkring Elektronisk sags- og dokumenthåndtering (ESDH) og CRM. Desuden afholder vi seminarer omkring Uniconta ERP og andre relevante værktøjer til økonomiafdelingen. Har du spørgsmål til vores events eller produkter, så kontakt os på 70 20 20 69 eller info@consit.dk

Du kan se alle datoerne her: kurser og events

Du kan i øvrigt holde dig opdateret ved at tilmelde dig Consit Gruppens event mailingliste

Med venlig hilsen

Morten Skovby

Ny kunde case – MultiMark CRM Retail styrker Hans Justs forhandlingsposition

Vi har netop publiceret vores seneste kunde case. I casen kan du møde virksomheden Hans Just, som er en familieejet dansk virksomhed, der distribuere spiritus og vin i hele norden.

Du kan læse hele casen her: MultiMark CRM Retail styrker Hans Justs forhandlingsposition

BusinessIntelligence-vs-advancedanalytics

Du har sikkert hørt om begreberne Business Intelligence (BI) og Advanced Analytics…

Ved du hvor meget tid du og dine kollegaer bruger på at vente på fx økonomisystemet?

Hver dag spildes der mange sekunder. Sekunder bliver til minutter. Minutter bliver til timer i løbet af en hel måned. Tid som du kunne bruge på at gøre vigtige opgaver færdig. I stedet må du bare sidde og vente på systemet, og bliver frustreret over at systemet er for langsomt, når du har mest travlt.

Det er ikke kun dig der venter, men også alle dine kollegaer! Har du tænkt over hvad det betyder spildt tid for dig og jeres afdeling? I spilder en masse tid hver måned. Og i en travl hverdag er tid en knap ressource.

Vi har lavet et lille regnestykke for at sætte det i perspektiv. Du kan se det i videoen nedenfor.

SE VIDEOEN MED VORES REGNESTYKKE

LØSNINGEN ER UNICONTA

Uniconta er en lynhurtig og moderne økonimiløsning i skyen. Du for alt det du kender fra dit nuværende økonomisystem, men bare endnu hurtigere.

Du kan læse mere om Uniconta her

Vi holder løbende events for dig, der vil se, hvordan du kan bruge Uniconta i en travl hverdag.

Se alle vores events her

nyhedsbrev billede

nyhedsbrev billede

VELKOMMEN TIL CONSIT GRUPPENS NYHEDSBREV

Tredje kvartal blev en god og travlt  periode for Consit Gruppen, og vi er utrolig taknemmelige for den store efterspørgsel, på både løsninger og konsulentydelser, som vi oplever inden for alle vores forretningsområder. Vi har i tredje kvartal gennemført flere større projekter hos både nye og eksisterende kunder.

NY PARTNERAFTALE

På vores ERP-forretningsområde har vi truffet en strategisk beslutning om at indgå en partneraftale med Uniconta. Et samarbejde vi forventer os meget af, da Uniconta lige nu er markedets mest interessante Cloud-baserede ERP-system, både hvad angår kvalitet og økonomi. Du kan læse mere om aftalen i dette nyhedsbrev.

KUNDECASE

I nyhedsbrevet kan du også læse en spændende kundecase fra en af vores gode ESDH kunder – KARA/NOVEREN.

KOMMENDE EVENTS

I øjeblikket gennemfører vi løbende en række webinarer omkring Business Intelligence, elektronisk sags- og dokumenthåndtering (ESDH) og CRM. Desuden afholder vi hele 3 seminarer omkring Uniconta ERP i november og december. Du kan finde samtlige datoer på vores hjemmeside: https://www.consit.dk/kurser-events/

Den 26. oktober gennemførte vi i samarbejde med Oracle et velbesøgt seminar med fokus på automatisk kontoafstemning og periodeafslutning. På grund af den fine respons, så har vi besluttet at afholde et tilsvarende seminar inden årets udgang. Datoen bliver d. 7/12-17 kl. 8-10.30. Du kan i øvrigt holde dig opdateret på vores Consit Gruppen Events eller ved at tilmelde dig vores Consit Gruppens event mailingliste.

Med venlig hilsen

Morten Skovby
Adm. direktør, Consit Gruppen

morten-skovby

Om Consit Gruppen

Consit Gruppen har i mere end 20 år leveret IT-forretningsløsninger og professionel rådgivning til vores kunder indenfor BI, CRM, ERP og ESDH. De højt specialiserede forretningsenheder i Consit Gruppen er førende inden for hver deres forretningsområde og kan derfor tilbyde unikke værdiskabende løsninger, som er udviklet igennem mange års tæt samarbejde med vores kunder.

Vi kan tilbyde nogle af markedets dygtigste konsulenter, som alle har en indgående forretningsforståelse og en unik specialistviden inden for vores forretningsområder.

uniconta partner

Uniconta logo

Consit og Uniconta har netop indgået partnerskab. Det nystartede samarbejde gør, at vi nu også kan tilbyde de mindre og mellemstore virksomheder en moderne og lynhurtig ERP-løsning.
Uniconta er en cloud-baseret ERP-løsning, hvor du hurtigt og nemt kan komme i gang med at høste alle fordelen ved et økonomisystem, der passer til præcis din virksomhed og dækker alle dine behov indenfor bogholderi, logistik og projekt.

BLANDT FORDELENE ER:

  • Fleksibilitet som understøtter standard og individuelle økonomiprocesser
  • Lynhurtig adgang til data, hele tiden og fra alle typer enheder
  • Gratis konverteringsværktøj til dig der i dag har data i Microsoft Dynamics C og e-conomics
  • Historik er gemt og brugbart fra først login
  • Din revisor kan tilgå løsning uden ekstra omkostninger for dig.

KUNNE DU TÆNKE DIG PRØVE UNICONTA?

Du kan oprette dig og prøve systemet gratis i 30 dage, uden binding og helt uforpligtende! Klik her for et oprette dig.

 


GRATIS OG UFORPLIGTENDE SEMINAR FOR DIG DER ARBEJDER MED ØKONOMI

Moderniser din virksomheds økonomisystem!

Deltag på et af vores seminarer og oplev, hvor nemt det er at løse økonomiopgaver med Uniconta.

Onsdag d. 1. november, kl. 09.00-12.00, Scandic Hotel, Hvidovre

Tirsdag d. 21. november, kl. 09.00-11.00, Consit Gruppen, Albertslund

Tirsdag d. 12. december, kl. 09.00-11.00, Consit Gruppen, Albertslund


ØKONOMISYSTEMET MED ALT HVAD DU HAR BRUG FOR

Uniconta er et 100% cloudbaseret og lynhurtigt økonomisystem, der giver komplet overblik over virksomhedsøkonomien og understøtter både individuelle og standardiserede økonomiprocesser effektivt. Uanset om du arbejder som økonomiansvarlig, bogholder eller revisor dækker Uniconta alle behov for udførelse af dine økonomiopgaver.
Læs mere om Uniconta økonomisystemet her: www.consit.dk/uniconta-erp

Consit gør det nemt og sikkert for dig at skifte fra dit nuværende økonomisystem til Uniconta. Consit Gruppen er officiel Uniconta Partner. Hos os får du både rådgivning, vejledning og support i Uniconta, så du får mest ud af din investering.

ERP

Du kan læse mere om vores ekspertise indenfor ERP og hvilke produkter vi kan tilbyde dig. At vælge et løsning er altid et vurderingsspørgsmål, som vi gerne hjælper dig med. Vi har mange års erfaring med ERP og kan hjælpe dig med at vælge den løsning der passer bedst til jeres virksomhed.

nyhedsbrev billede

nyhedsbrev billede

VELKOMMEN TIL CONSIT GRUPPENS NYHEDSBREV

Nu er halvdelen af 2017 snart gået og vi nærmer os med hastige skridt sommerperioden, hvor mange får lejlighed til at trække stikket i en kort periode.

Her før sommerferien sender vi årets andet nyhedsbrev ud, med seneste nyt fra Consit Gruppen: Læs nyhedsbrevet her

Samtidig vil vi nævne nogle af de aktiviteter, som vi har planlagt i årets anden halvdel. Til efteråret præsenterer vi en række webinarer omkring Business Intelligence, elektronisk sags- og dokumenthåndtering (ESDH) og CRM. Derudover afholder vi et seminar med fokus på automatisk kontoafstemning, i samarbejde med Oracle.

I får naturligvis mere information om disse arrangementer efter sommerferien. Du kan i øvrigt holde dig opdateret på vores Consit Gruppen Events eller ved at tilmelde dig vores Consit Gruppens event mailingliste.

Første halvdel af 2017 har været en travl periode for Consit Gruppen. Vi har været heldige at opleve stor efterspørgsel på vores produkter og ydelser, både fra nye og eksisterende kunder.
Vi har som en konsekvens af dette, ansat nogle nye dygtige kollegaer, som allerede er kommet godt i gang.

Sideløbende med den daglige drift, er vores kontorer under totalrenovering. Både udvendig og indvendig. Det giver lidt praktiske udfordringer i ombygningsperioden, men til gengæld glæder vi os til at kunne flytte ind i helt nyrenoverede lokaler i september.

HER KAN I SE HVORDAN DET SÅ UD DA VI FIK BESØG AF NEDRIVNINGSTEAMET I VORES TIDLIGERE RECEPTIONSOMRÅDE

Vi vil gerne benytte lejligheden til at ønske jer alle en rigtig god sommer.

Morten Skovby
Adm. direktør, Consit Gruppen

morten-skovby

nyhedsbrev billede

nyhedsbrev billede

VELKOMMEN TIL CONSIT GRUPPENS NYHEDSBREV

Kære læser,
Velkommen til vores første nyhedsbrev i 2017. Vi håber at I alle er kommet godt igennem de første måneder af det nye år.

Hos Consit Gruppen ser vi frem til endnu et spændende år, hvor vi vil arbejde målrettet på at fortsætte den positive udvikling, som vi har oplevet de seneste år.

Vi har netop færdiggjort årsregnskabet for 2016 og kan, ud over et tilfredsstillende økonomisk resultat, konstatere at vi har oplevet positiv vækst på alle vores 4 strategiske forretningsområder. Vi har fået en pæn tilgang af nye interessante kunder og så har vi arbejdet med nye spændende projekter hos mange af vores loyale eksisterende kunder.

Vi har igennem de seneste år arbejdet intensivt med vores strategiplan. Det betød bl.a. at vi i starten af 2016 gennemførte en organisationsændring, som indebærer at vores erfarne og kompetente konsulenter arbejder tættere sammen på tværs af forretningsområderne, samtidig med at hvert forretningsområde har fået tilført en Business Manager, som har ansvaret for, at det enkelte forretningsområde leverer den service og kvalitet som vores kunder forventer.

Vi har i processen fokuseret på at bruge kompetencerne, der hvor det giver mest mening og på den måde drage størst mulig nytte af vores ressourcer. Vi har endvidere fået endnu et opkøb integreret ind i virksomheden i 2016 og synes nu, at vi står godt rustet til at fortsætte fremgangen i 2017.

Vi vil fortsat have 100 % fokus på IT-forretningsløsninger og konsulentopgaver inden for vores fire strategiske forretningsområder: ERP-løsninger, CRM-løsninger, ESDH-løsninger og Business Intelligence.

Vi glæder os til at fortsætte samarbejdet i 2017.

Morten Skovby
Adm. direktør, Consit Gruppen

morten-skovby

hvad er bi

Artikel om Business Intelligence 

HVAD ER BI?

Business Intelligence er en metode til at kunne overskue og anvende data på tværs af flere forskellige databaser og applikationer.

Der er tre faser: Dataindsamling, databehandling og datapræsentation.

BI er en teknologidreven proces, som bruges til at analysere data og præsentere brugere for aktuel information, for at hjælpe virksomhedens ansatte (ledere/forretningsudviklere og andre slutbrugere) til at tage bedre og hurtigere forretningsbeslutninger.

BI omfatter en bred pallette af værktøjer og modeller, som giver organisationer mulighed for at indsamle data fra interne systemer og eksterne kilder – forberede dem til analyse, samt udvikle og køre forespørgsler på disse data, samt skabe rapporter, dashboards (en skærm typisk i et browser-vindue, som samler al nødvendig info i et eller flere få vinduer), samt visualisering af data for at stille indsigt til rådighed for virksomhedens beslutningstagere og operationelle medarbejdere.

En anden mulighed for at lave BI, er det gamle regneark, som vi alle kender – og som brugerne, i stigende grad, er glade for at opgive det til fordel for værktøjer der er bedre egnet til business-trendanalyse. En nylig undersøgelse fra Aberdeen.com viste, at halvdelen af de adspurgte IT-chefer mener at de har behov for bedre værktøjer til at skabe mening i data.

HVORDAN KAN BI HJÆLPE MIT FIRMA?

  • De potentielle fordele ved business intelligence omfatter:
  • Accelererede og forbedrede beslutningsprocesser
  • Optimering af interne forretningsprocesser
  • Stigende operationel effektivitet
  • Kørsel nye indtægter
  • Opnåelse af konkurrencefordele imod virksomhedens konkurrenter
  • Identificere markedstendenser og spotte forretningsmæssige problemer, der skal løses.

BI kan også omfatte avanceret analyse, såsom data mining, predictive analytics, tekst-mining, statistisk analyse og big data analytics. For bare 10 år siden var disse metoder forbeholdt højtuddannede analytikere og blev forvaltet af separate hold af data forskere, statistikere, og andre dygtige fagfolk, mens BI hold overvågede mere simple forespørgsler og analyse af forretningsdata.

Men i vore dage har BI-software i høj grad indhentet statistikere og de langhårede videnskabsmænd i kælderen. I dag kan de fleste af disse avancerede analyser køres i standard software.

BUSINESS INTELLIGENCE VS. ADVANCED ANALYTICS

hvad er bi

MYTER OM BUSINESS INTELLIGENCE

Mange små og mellemstore virksomheder tror at BI kun er for de helt store virksomheder og at BI er et dyrt værktøj at komme i gang med. Sådan er det ikke. Mange SMVer kan få stort udbytte af at arbejde med Business Intelligence. Det er også muligt at få en BI-løsning som en Cloud-løsning.

HVORDAN KOMMER JEG I GANG?

Consit Gruppen kan hjælpe dig i gang, og sikre at du vælger de rigtige værktøjer, hvis du er usikker på BI, og gerne vil videre.

 

Vil du vide mere om mulighederne med BI?

Så kontakt os, info@consit.dk, 70 20 20 69