fbpx

MULTIMARK CRM SERVICE

Der er mange muligheder med MultiMark CRM. For servicevirksomheder betyder brugen af et CRM-værktøj, at man kan styrke salgs-, service- og marketingfunktionerne. Det giver jer et stærkt fundament for at skabe tilfredse kunder, noget I kan mærke på bundlinjen!

SÅDAN STYRKER I JERES INDDIREKTE SALG

CRM understøtter også jeres serviceprocesser
Et CRM-værktøj, som MultiMark CRM, kan meget mere end bare understøtte processerne i Salg og Marketing. MultiMark CRM Service understøtter serviceteknikernes daglige arbejde med at udføre planlagt vedligehold og service, fx på maskiner og andet udstyr. Servicemodulet kan hjælpe jer med at styrke jeres indirekte salg og samle de salgsmuligheder op, som går tabt i en travl hverdag.

SERVICEPROCESSEN

Funktionalitet i MultiMark der understøtter serviceprocessen:

  • Registrering af anlæg og anlægskomponenter.
  • Mulighed for relationer mellem et anlæg, forskellige kunder og fysiske lokationer.
  • Avanceret håndtering af relationerne mellem anlæg, serviceaftaler, servicebesøg og reservedelsordrer.
  • Hurtig optag af reservedelsordrer med direkte opslag i elektronisk reservedelskatalog.
  • Der kan arbejdes offline hos kunderne.

STYRK DET INDDIREKTE SALG

Mange virksomheder har, af god grund, stor fokus på deres pipeline. En opdateret og valid pipeline betyder, at jeres virksomhed arbejder seriøst med CRM,og sikre jer et godt overblik over jeres salgsmuligheder og kontinuitet i salget. Men det er også vigtigt, at I får bliver tilført nye salgsmuligheder. Her spiller jeres indirekte salg en væsentlig rolle.

Sådan sikre I gensalg og nysalg
MultiMark CRM kan hjælpe jer med at holde fokus på og styrke jeres indirekte salg, samt sikre, at gensalgsmulighederne til jeres eksisterende kunder ikke går tabt.

De udekørende medarbejdere har ofte en god relation til kunden. Det betyder, at kunderne deler informationer med teknikerne, som salgskonsulenten ikke nødvendigvis modtager. Den unikke viden kan I opfange i MultiMark CRM, og sikre et optimalt samarbejde omkring salg af jeres produkter – salgskonsulenter og serviceteknikere imellem.

Når serviceteknikeren også bruger CRM-systemet, betyder det, at alle muligheder for både ny- og gensalg, hos jeres eksisterende kunder, opfanges i CRM-systemet.

Så går salgsmuligheder ikke tab og det gør jer bedre til at planlægge, prioritere og estimere.

Kundeudtalelse

“Med MultiMark kan vi eksempelvis se – via funktionen Install Base Management – hvilke produkter og servicedele kunden har og hvor mange gange, de har været til service. Vi har mange brugerdefinerede felter i systemet, som vi ikke ser så meget hos de konkurrerende systemer”

Kåre Friis, CRM Systems Manager

Case: Nilfisk har jubilæum med CRM-løsningen MultiMark

OPTIMERING AF SALG

Med MultiMark CRM kan I have hele jeres produktkataloget tilgængeligt i CRM-systemet. I kan løbende lave ændringer og tilføje nye produkter til kataloget.

Processen omkring tilbudsgivning laves i en arbejdsgang. I vælger de varer som tilbuddet skal indeholde og sender det færdige tilbud direkte fra CRM-systemet.

Taber I et salg, noteres årsagen i CRM. Det giver unik viden omkring kundernes situation, og om markedssituationen. Er et salg tabt til en konkurrent, kan I lægge det pipeline og kontakte kunden igen, på et senere tidspunkt, og undersøge muligheden for gensalg.

I skal målrette jeres marketingaktiviteter, så I får mest mulig ud af jeres arbejde.I MultiMark kan I se hvor materiel fysisk befinder sig, hvornår det sidst har fået skiftet reservedele og tilbyde seviceeftersyn med bestemt interval osv. I stedet for at sende den samme marketingkommunikation ud til alle kunder, skal I målrette materialet til den enkelte kunde.

processflow

INTEGRATIONER

MultiMark CRM Service giver jer mulighed for at trække data ind fra jeres andre datakilder, og udnytte data til at optimere salg og service. MultiMark CRM giver jer mange muligheder for at lave integration til jeres andre IT-løsninger. En af de mest almindelige er integration er til ERP. Her kan I fx overføre alle servicebilag fra CRM til ERP-systemet.

Eksempler på integration mellem MultiMark og ERP-system:

  • Kundestamdata og kontaktinformation bliver opdateret løbende mellem MultiMark og ERP-systemet.
  • Planlægning af servicebesøg samt håndtering af servicekontrakter foregår i ERP-systemet. Data overføres automatisk til MultiMark, så serviceteknikerne kan se de planlagte besøg i MultiMark-kalenderen.
  • Reservedelsordrerne optages i MultiMark og danner grundlag for fakturering af kunderne. Der opdateres derfor ordreinformation vedr. forbrug af tid og reservedele fra MultiMark til ERP-systemet.
  • Ordreoptag kræver, at der i MultiMark er adgang til et omfattende reservedelskatalog/vare- og priskatalog. Disse information bliver opdateret automatisk fra ERP-systemet til MultiMark.

Altid adgang til de rigtige informationer

I praksis betyder det, at en ordre bliver sendt automatisk fra CRM og til ERP via en database, der validerer og konverterer. Kundeservice er fri for at genindtaste brugernes håndskrevne ordreark og det frigiver tid til god support og kundevejledning.

Hvis en sælger fx er syg eller har ferie, er det let for andre medarbejder at hjælpe med kundehenvendelser. De skal kun lede et sted for at finde alle oplysninger på kunden. Det sparer tid og gør det nemt at yde en høj grad af service.

Alle data om hver enkelt kunde er tilgængelig et sted – og for alle medarbejdere i virksomheden. Og informationerne går ikke tabt på en lap papir. Det gør det væsentlig lettere at arbejde målrettet.

Løsningen er skalerbar og kan vokse i takt med at I vokser. Der er flere forskellige moduler, som I kan vælge, alt afhængig af jeres interne processer. MultiMark CRM er et fleksibelt system, der kan tilpasses præcis jeres behov.

Eksempler på integrationer

MultiMark CRM giver mulighed for integration til stort set alle typer af applikationer og vi har stor erfaring i at integrere til fx:

  • ERP-system
  • EDI-interface
  • POS-data
  • BI-løsning
  • Outlook kalender – og e-mail integration med simpel drag & drop funktion
  • Adresseleverandør
  • Sociale medier
  • Hjemmeside

Vil du vide mere?

Kontakt: Konsulentchef Marianne Nørskov | mgnoerskov@consit.dk | +45 20 88 36 06 eller kontakt os via kontaktformularen.