FALCK GLOBAL ASSISTANCE

Falck Global Assistance (FGA) er en international organisation repræsenteret med kontorer i flere verdensdele, og en del af Falck Group. FGA hjælper privatrejsende, forretningsrejsende og udstationerede medarbejdere med international rejseassistance, medicinsk assistance og rejsesikkerhed.

En af udfordringerne for FGA, har været at finde en IT-leverandør, der kan levere stabil support til en organisation, der er repræsenteret i mange forskellige tidszoner. Det stiller nemlig store krav til IT-leverandørens fleksibilitet og kommunikationsevner. Supporten skal udføres på alle tider af døgnet, da brugerne befinder sig forskellige kontinenter. Det betyder også, at der er brugere på systemet både dag og nat.

Lande FGA er repræsenteret i:

map

FGA har i dag en Dynamics NAV med integration til deres CRM-løsning. Alle sager, fakturereringsdata og kreditorer kommer fra CRM. NAV fungerer som en ”opsamlingsmotor”, der udfører selve faktureringen, og returnerer data om finansielle transaktioner til CRM. Så er der altid økonomisk overblik over hver sag i CRM-systemet.

Sådan løste Dynateam en forretningskritisk opgave

FGA stillede Dynateam en kritisk opgave i forbindelse med implementeringen af en ny CRM-release. Købsprocessen skulle ændres i CRM, og derfor skulle der laves tilpasninger i NAV. Samtidig skulle Dynateam overtage NAV-supporten.

”Vi har oplevet Dynateams support som meget fleksibel og ikke mindst hurtig. Jeg er meget tilfreds med den support Dynateam leverer,” fortæller Troels O. Müller, Global Accounting Manager for FGA. Og forsætter: ”Jeg er meget imponeret over hvor hurtigt Dynateam fik sat sig ind i løsningen, og det på trods af, at løsningen er meget kompleks, og Dynateam ikke har udviklet den. Jeg er meget glad for, at det fungerer så godt som det gør, for supporten er et forretningskritisk punkt for os.”

I dag tager Dynateams konsulenter sig af den daglig support, og arbejder også på både store og mindre udviklingsopgaver og implementeringer af større projekter for FGA.

En af måderne som Dynateam løser udfordringen med at yde support til mange forskellige tidszoner er Skype-møder. Under implementeringen af de nye NAV tilpasninger holdt Dynateams konsulent Skype-møder med de indiske udviklere fra kl. 22.30 til kl. 5 næste morgen.

”Det var vigtigt, at tingene skete i den rigtige rækkefølge. Nogle ting skulle være på plads i CRM, før vi kunne ændre i NAV, og omvendt. Derfor var det kritisk, at vi løbende kunne orientere hinanden om hvor langt vi var nået med opgaverne og give ”GO” på næste del af processen. Det fungerede rigtig godt for begge parter,” fortæller Troels O. Müller, ”når jeg kommer rundt på vores internationale kontorer får jeg den feedback fra mine kollegaer, at de også er meget tilfredse med samarbejdet med Dynateams konsulenter.”

”Hvis jeg skulle nævne de tre vigtigste grunde til, at vi er tilfredse med Dynateam, er det deres forståelse for vores forretningsmodel, deres indgående viden omkring funktionalitet i Navision, og at de er til at stole på. De holder simpelthen hvad de lover. Så enkelt er det!”, slutter Troels O. Müller.

Vil du vide mere?

HMCKontakt:

Henrik Munch Carlsen

Salgschef

hmc@dynateam.dk

+45 21 84 86 21