Fakturabehandlingen – Hvor mange penge bruger du på at betale leverandørfakturaer?

Effektivitet i fakturabehandlingen er afgørende!

Undersøgelser har vist, at det koster en virksomhed mellem 50 og 300 kr. at betale en enkelt faktura med brug af manuelle processer. De samme undersøgelser viser, at automatiseret fakturabehandling generelt giver besparelser på 50% – 80%.

Giv kreditorfunktionens effektivitet et løft med rettidige, præcise fakturaoplysninger med fakturahåndtering

En fakturabehandlingsløsning et workflow, der automatiserer fakturabehandlingen fra start til slut fra modtagelse over registrering til godkendelse.

Software udtrækker automatisk data fra leverandørfakturaer (både med og uden indkøbsrekvisitioner), matcher dem med oplysninger i ERP-systemet og dirigerer nøjagtige matches til kreditormodulet til øjeblikkelig behandling.

Ved uoverensstemmelser udnytter softwaren automatiske workflows, og leverer en hurtig og dokumenteret procedure for problemløsning, uden behov for hverken et enkelt telefonopkald eller et stykke papir.

Når løsningen er implementeret, leverer den et højere funktionalitetsniveau og assisterer ERP-løsningen med mulighed for radikal effektivisering af fakturabehandlingen.

Vigtige funktioner og fordele ved at implementere fakturabehandling

        • Reducer manuel dataindtastning med 75 %–90 %
        • Udnytter definerede forretningsregler, stamdata, valideringer, workflows, godkendelseshierarki, og legitimationsoplysninger, uden duplikeret information
        • Avancerede matchingregler for indkøbsrekvisitioner
        • Udnytter workflowteknologi til godkendelsesprocedurer
        • Minimerer antallet af trin, der kræves for at gennemføre opgaver som fakturakodning eller manuel matchning
        • Revisionsspor for alle processer til sikring af lovoverholdelse (f.eks. SOX)
        • Fakturabehandlingsstatus altid synlig
        • Løsning fra én leverandør, specialdesignet til komplet fakturabehandling i ERP
        • Reducer omkostningerne ved kreditorbehandling med op til 80 %
        • Undgå gebyrer for betalingsforsinkelse og forkert betalte fakturaer
        • Reducer behandlingstiden for fakturaer
        • Udnyt leverandørrabatter for betaling til tiden
        • Vurder pengestrømmen mere præcist
        • Reducer omkostninger og plads til papiropbevaring


Vil du vide mere? 

Kontakt: Konsulentchef Marianne Nørskov | mgnoerskov@consit.dk | +45 20 88 36 06 eller udfyld kontaktformularen

Navn (skal udfyldes)

E-mail (skal udfyldes)

Tlf.

Emne

Din besked