
Power BI for NGO’er
Få det fulde overblik over, hvordan jeres indtægter bliver brugt
Vi har hjulpet flere NGO’er (Non-Governmental Organizations) med at få deres økonomi- og forretningssystemer til at virke optimalt, samt at få skabt indsigt i, hvor deres indtægter kommer fra og hvordan de bliver fordelt.
Power BI for NGO’er giver jer et helhedsoverblik baseret på data fra Business Central og tidsregistreringssystem. Med prædefinerede dashboards kan de relevante medarbejdere i jeres organisation nemt få indsigt i data - uanset om det er direktionen, den daglige ledelse, projektlederen eller medarbejderen, som har brug for at dykke ned i detaljerne for det enkelte projekt.
Målgruppe
Løsningen henvender sig til NGO’er, som bruger Microsoft Dynamics 365 Business Central Cloud/Online og et tidsregistreringssystem, og som ønsker at få indsigt i, hvordan modtagende donationer bliver fordelt.
Forudsætninger
- Power BI Pro licenser
- Tidsregistreringssystem med REST API
- Dynamics 365 Business Central Cloud – Har I ikke allerede dette, så starter vi først med det som et separat projekt, men selvfølgelig med fuld fokus på, at ”Power BI for NGO’er” er målet.
Hovedfunktionalitet
”Power BI for NGO’er”-løsningen består af to områder med prædefinerede dashboards og rapporter, der giver jer et hurtigt og intuitivt overblik over jeres virke.
De to områder:
Ledelse
Her vises alle brugerens projekter samt information om, hvordan projekterne performer mht. indsamling, aktiviteter og udgifter. Brugeren vil derudover også kunne se information om medarbejdernes timer på de enkelte projekter.
Medarbejder
Her vises brugerens timer fordelt på administrative, projekt/ydelser og initiativ/indsamling. De realiserede tal vises op imod de budgetterede tal. Derudover kan brugeren også se udvalgte økonomiske nøgletal på egne projekter.
Power BI opdateres op til 8 gange dagligt med data fra jeres Business Central og tidsregistreringssystem.
Dashboards og rapporter kan desuden let deles i jeres organisation. Det kan ske i form af et mailabonnement til udvalgte medarbejdere eller ved at eksportere til Excel, PowerPoint og PDF.
Hvordan gør vi
1. Afklaringsmøde
Vi starter med et afklaringsmøde, hvor vi gennemgår processen og får afklaret, hvordan vi skal tilgå jeres system. Vi skal også have identificeret, hvem der skal være jeres tekniske kontakt til os.
2. Integration mellem Power BI og jeres Business Central
Vi opsætter datakoblingen mellem Power BI og jeres Business Central, og kontroller, at jeres data kommer rigtigt ind og vises korrekt. Datamodulet tager udgangspunkt i felter, der ligger som standard i jeres Business Central-løsning og bliver opdateret op til 8 gange dagligt.
3. Integration mellem Power BI og jeres tidsregistreringssystem
Vi opsætter integrationen til jeres tidsregistreringssystem via dettes REST API. Opdatering af data vil ske op til 8 gange dagligt.
4. Oprettelse af brugere
Vi opretter de Power BI brugere, som skal kunne tilgå ” Power BI for NGO’er”, samt opsætter den af jeres medarbejdere, som skal være administrator. Vi hjælper også med at oprette et work space til Power BI.
5. Overlevering og introduktion
Vi overleverer løsningen til jer sammen med en kort introduktion i, hvordan I benytter systemet
(1 time). Ønskes der yderligere undervisning eller opsætning af yderligere analyser eller funktionsområder aftales det efterfølgende. Vi beholder vores administrator adgang, så vi løbende kan opdatere systemet.
Vil du vide mere?
Henrik Munch Carlsen
Salgschef
+45 21 84 86 21
hmc@consit.dk
