fbpx

ACTIVITY FLOW MANAGEMENT – GØR DET VIGTIGSTE FØRST!

Activity Flow Management er et cloud-baseret aktivitetsstyringsværktøj, som bidrager til at medarbejderen, afdelingen eller teamet har fokus på de vigtigste aktiviteter, så virksomheden kan nå sine KPIer.

AUTOMATISER VIRKSOMHEDENS AKTIVITETER

Activity Flow Management samler alle aktiviteter et sted. Det giver overblik over aktiviteter og ressourcer, og bidrager til at opgaver bliver løst. Løsningen giver mulighed for at lave opfølgning og omfordeling af ressourcer og aktiviteter.

Activity Flow Management giver indsigt og fælles information, fx i et team eller en afdelingen. Teammedlemmer kan samarbejde om opgaver, fx ved at forberede forskellige dele af aktiviteterne. Løsningen giver struktur og overblik over deadlines, så medarbejderne kan fokusere på at løse de vigtigste opgaver i rette tid.

GØR DET VIGTIGSTE FØRST!

Hver aktivitet er markeret med en tydeligt prioritet, så aktiviteter med stor risiko bliver prioriteret først.

Når en deadline nærmer sig, får lederen og medarbejderen en e-mail notifikation. Teamledelsen har status over alle aktiviteter og allokering af ressourcer. Det giver lederen mulighed for at undgå flaskehalsproblem og omfordele aktiviteter til andre ressourcer. Så teamet overholder aftalte deadlines.

Et revisionsspor logger alle hændelser på aktiviteten. Så kan I altid se, hvem der har været ansvarlig for en opgave og hvornår den er gennemført. I får indblik i hvilke typer af aktiviteter der ofte får ny deadline og hvilke aktiviteter der har en overskredet deadline.

HVEM KAN BRUGE LØSNINGEN?

Alle afdelinger i virksomheden, der har løbende aktiviteter som gentages, kan opnå værdi og besparelser. Her er nogle eksempler:

I økonomi: brug aktivitetsstyring til få overblik og holde styr på fx periodeafslutninger og månedlig rapportering til moderselskab. I kan også bruge løsningen som månedshjul eller til revisionstjeklister.

I HR: her findes mange aktiviteter der bliver gentaget hver gang man fx laver rekruttering, onboarding, udviklingsopgaver osv. Løsningen kan også fungere som årshjul i en HR-afdeling.

I salg/marketing: hver gang man arbejder med kampagner, events eller udsendelse af nyhedsbreve, er der mange opgaver som skal gentages hver gang. Ofte er der også flere personer om at løse de forskellige opgaver.

Andre afdelinger: fx service eller drift, hvor man har brug for operationelle tjekliste.

ØGET OVERBLIK MED DASHBOARDS

Dashboards viser alle udførte aktiviteter pr. medarbejder/team, og tendenser ved gentagne ændringer af deadline eller forsinkelser. Dashboard giver synlighed så teamledelsen kan sikre korrekt prioritering og nå virksomhedens målsætning.

Figurerne nedenfor viser tendenserne i opdatering af deadline fordelt pr. aktivitet (i live-version kan man også se antal ved scroll-over).

AUTOMATISER DE TILBAGEVENDENDE AKTIVITETER

Slip for lange tjeklister og delte regneark! Drop de manuelle metoder til at styre jeres aktiviteter. Activity Flow Management gør jeres aktiviteter overskuelige og erstatter ineffektive Excel-ark. Med løsningen kan I:

  • Følge og styre aktiviteter/ressourcer
  • Arbejde flere personer i værktøjet samtidig. Så kan I altid opdatere status på de individuelle opgaver og se hvor langt teamet er i processen
  • Få frigjort mere tid
  • Få bedre overblik
  • Fokus på de vigtigste opgaver.

Se videoen om Activity Flow Management

Vil du vide mere om hvad aktivitetsstyring kan gøre for din virksomhed?

Marianne Nørskov

Kontakt:

Marianne Nørskov

Konsulentchef

mgnoerskov@consit.dk

+45 20 88 36 06